ЗагрузкаПожалуйста ждите...
*показники статистики, коротко, по кліку розширенно

Ефективність роботи ВР на відповідність праву Євросоюзу становить лише 10% - експерт

Опубліковано 29.09.2015 7 переглядів
Автор: Денис Черніков
Київ. 29 вересня. УНІАН. Ефективність роботи Верховної Ради України на відповідність праву Європейського Союзу згідно з Угодою про асоціацію становить лише 10%. Про це в УНІАН на прес-конференції «Чому значна кількість поданих до ВРУ законопроектів не відповідає праву ЄС? Чим це загрожує і як змінити ситуацію?» сказав координатор парламентської експертної групи з євроінтеграції Денис Черніков.

Київ. 29 вересня. УНІАН. Ефективність роботи Верховної Ради України на відповідність праву Європейського Союзу згідно з Угодою про асоціацію становить лише 10%.

Про це в УНІАН на прес-конференції «Чому значна кількість поданих до ВРУ законопроектів не відповідає праву ЄС? Чим це загрожує і як змінити ситуацію?» сказав координатор парламентської експертної групи з євроінтеграції Денис Черніков.

Експерт відзначив, що ще потрібно зробити декілька кроків, щоб європейська інтеграція стала дійсно основою законотворчого процесу. "Рік після ратифікації Угоди про асоціацію українським парламентом показав, що недостатньо того, щоб лише уряд України приймав програми і відповідні документи у цій сфері, а потрібні надійні механізми саме у законотворчому процесі", - сказав Черніков.

Як зазначив експерт, сьогодні у ВР розглядається 2350 законопроектів. З них президентом України Петром Порошенком розглянуто і підписано 264 закони. "Таким чином ефективність роботи складає 11%", - зазначив координатор парламентської експертної групи.

Говорячи про якість законотворчого процесу, він сказав, що 90% законопроектів, які подаються до парламенту, стосуються змін до чинного законодавства. "Тобто, закони приймаються для того, щоб через три-п'ять років змінити їх суть. Це в жодному разі не відповідає європейській практиці", - наголосив Черніков.

За його словами, із зазначених 2350 законопроектів одна тисяча стосується вирішення економічних і галузевих питань, зокрема пільг та дотацій; 250 законопроектів стосуються внесення змін до Податкового кодексу; 150 законопроектів - до Бюджетного кодексу.

"В цих умовах, на жаль, ті законопроекти, які будуть стосуватися виконання саме Угоди про асоціацію, вони так само ризикують натрапити на зміни, на принципові доповнення через два-три або п'ять років. Виходячи з цього, нам необхідно змінювати підходи законотворчої діяльності і визначатися з цим на основі європейського досвіду", - сказав експерт.

Черніков розповів, що парламентська експертна група з євроінтеграції за три місяці діяльності підготувала 180 висновків до законопроектів у парламенті. "Лише 10% документів, пояснювальних записок, які стосуються законопроектів, посилаються у тій чи іншій мірі на законодавство Європейського Союзу. Тобто 10% - це ефективність роботи вищого законодавчого органу, і 10%, це небагато, є у порядку денному європейської інтеграції у законотворчому процесі", - заявив Черніков.

Він додав, що експерти підготували перелік з більш ніж 70 урядових законопроектів на поточний рік та стільки ж на наступний рік, які необхідно прийняти. "Ми будемо моніторити подання цих законопроектів, аналізувати їх якість для того, щоб сприяти створенню цієї основи, євроінтеграційної основи у законотворчому процесі", - сказав Черніков.

Координатор повідомив, що група очікує від уряду внесення пакету щодо захисту прав інтелектуальної власності та якісних ініціатив демонополізації ринку електроенергії.

Окрім того, він поінформував про новації законопроекту №2046а (проект закону про внесення змін до закону "Про Регламент Верховної Ради України" щодо удосконалення механізму наближення законодавства України до права ЄС). Так, передбачено, що розробники будь-яких законопроектів повинні подавати експертний висновок щодо законопроектів на відповідність нормам Євросоюзу. "Сам розробник перевіряє якість своєї роботи на відповідність положенням Угоди про асоціацію і праву Європейського Союзу. Якщо цього висновку не буде подано разом із законопроектом, апарат Верховної Ради матиме право не реєструвати цей законопроект. Таким чином підвищується якість законотворчої роботи і зменшується кількість законотворчих ініціатив", - наголосив Черніков.

Також, згідно з даним проектом закону №2046а, висновок профільного комітету з євроінтеграції повинен враховуватися під час другого читання будь-якого нового законопроекту, а також враховуватися при внесенні законопроектів до порядку денного.

Як повідомляв УНІАН, заступник голови Комітету Верховної Ради з питань європейської інтеграції Остап Семерак вважає, що удосконалення механізму наближення законодавства України до права ЄС шляхом прийняття законопроекту №2046а зупинить політичну корупцію у ВР.