ЗагрузкаПожалуйста ждите...
*показники статистики, коротко, по кліку розширенно

Експертиза законопроекту №3516 "Про внесення зміни до Митного кодексу України (щодо регульованих ринків та деривативів)"

Опубліковано 11.04.2016 2 переглядів
Згідно з даним законопроектом, пропонується встановити, що у разі, якщо документи, які підтверджують митну вартість товарів, містять розбіжності, наявні ознаки підробки або не містять всіх відомостей, що підтверджують числові значення складових митної вартості товарів, чи відомостей щодо ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари, декларант або уповноважена ним особа на письмову вимогу органу доходів і зборів зобов’язані протягом 10 календарних днів надати (за наявності) висновки про якісні та вартісні характеристики товарів, підготовлені спеціалізованими експертними організаціями, та/або інформацію операторів регульованих ринків (а не біржових організацій, як це передбачено чинною нормою) про вартість товару або сировини.

1) Загальна характеристика Законопроекту

Проект Закону про внесення зміни до Митного кодексу України (щодо регульованих ринків та деривативів), поданого народними депутатами  Демчаком Р.Є., Довбенком М.В., Різаненком П.О. та іншими від  24.11.2015р. (реєстр. № 3516) («Законопроект») спрямований на внесення змін до п. 8 ч. 3 ст. 53 Митного кодексу України, згідно з якими пропонується встановити, що у разі, якщо документи, зазначені у частині другій цієї статті (тобто документи, які підтверджують митну вартість товарів), містять розбіжності, наявні ознаки підробки або не містять всіх відомостей, що підтверджують числові значення складових митної вартості товарів, чи відомостей щодо ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари, декларант або уповноважена ним особа на письмову вимогу органу доходів і зборів зобов’язані протягом 10 календарних днів надати (за наявності) висновки про якісні та вартісні характеристики товарів, підготовлені спеціалізованими експертними організаціями, та/або інформацію операторів регульованих ринків (а не біржових організацій, як це передбачено чинною нормою) про вартість товару або сировини. Як зазначається у Пояснювальній записці до Законопроекту його метою є «створення передумов для підвищення ефективності та функціональності ринків капіталу та інших регульованих ринків в Україні, в першу чергу шляхом комплексного врегулювання питань функціонування ринків похідних цінних паперів та деривативів та законодавчого регулювання інфраструктури регульованих ринків …».

1.1. Відповідність Угоді про асоціацію

Законопроект належить до сфери, яка охоплюється Угодою про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони («Угода про асоціацію»).

Законопроект системно пов’язаний із Законопроектом про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо регульованих ринків та деривативів), поданого народними депутатами  Демчаком Р.Є., Довбенком М.В., Різаненком П.О. та іншими від  20.11.2015р. (реєстр. № 3498). Тому з урахуванням висновку щодо Законопроекту №3498, стосовно цього Законопроекту варто зазначити наступне. Зміни, передбачені Законопроектом 3516, стосуються  узгодження термінології. З’ясовано, що вищеперелічені зміни не суперечать Угоді про  асоціацію і спрямовані на імплементацію відповідних Директив, про які мова йде у висновку щодо Законопроекту № 3498, хоча і строк їх  імплементації ще не настав.

2) Політико-правове обґрунтування Законопроекту

Встановлено, що зміни, передбачені Законопроектом 3516, стосуються  узгодження термінології. З’ясовано, що вищеперелічені зміни не суперечать Угоді про  асоціацію.

3) Рекомендації Комітету

Рекомендація Комітету: прийняття Законопроекту за основу.

Вик. М. Цвенгрош, Н. Галецька (Парламентська експертна група)